Praha 23.4 – 24.4

Po náročném přijímačkovém týdnu se deváťáci dočkali zasloužené odměny v podobě dvoudenního školního výletu do Prahy. Nejnapínavější moment bylo ráno v den odjezdu do Prahy, kdy jsme již ve 4:00 museli stát na nádraží ve Vracově, odkud jsme odjížděli do Brna a následně rychlíkem railjet do Prahy. Cesta utekla překvapivě rychle, ubytovaní jsme byli již v 10:20 a vydali jsme se na první zastávku do Světa medúz. Poté jsme se přesunuli na Pražský hrad, kde jsme měli komentovanou prohlídku katedrály sv. Víta a Starého královského paláce.

Následně jsme si prošli Zlatou uličku a zahrady Hradu. Pěšky jsme se vydali na „českou Eiffelovku“, neboli rozhlednu na Petříně, na kterou si vystoupala zhruba polovina odvážlivců, zbytek ročníku bloudilo v labyrintu zrcadel. A protože již mnohé z nás bolely nohy, z Petřína zpět do centra města nás svezla lanovka. Další část dne jsme se procházkou doslali na Kampu k Werichově vile, Lennonově zdi, Karlovu mostu a na Staroměstské náměstí, kde jsme si počkali na celou hodinu, abychom viděli pražský orloj v akci. Poslední atrakcí prvního dne bylo muzeum voskových figurín Madam Tussauds, které nás příjemně překvapilo. Zasloužený konec dne jsme strávili rozchodem v obchodním centru Arkády Pankrác, kde jsme se navečeřeli a někteří si udělali radost i nějakým suvenýrem.

Druhý den jsme nemuseli brzy vstávat, v klidu jsme se nasnídali, vyklidili ubytování a přesunuli se metrem na nádraží, kde jsme si uložili zavazadla v úschovně a vydali se do Národního muzea prozkoumat expozici Zázraky evoluce. Prohlídka byla zcela na nás a dvě hodiny času jsme využili do sytosti, ale i tak by byla potřeba i půl dne, abychom prošli vše poctivě. Kolem 12:30 jsme zavítali do věhlasné samoobslužné jídelny Havelská koruna, kde jsme si pochutnali na tradiční české kuchyni. Následně jsme si ještě potrápili nohy procházkou kolem Stavovského divadla, dále jsme putovali Národní třídou k Národnímu divadlu a poté nábřežím k Tančicímu domu, kde nám paní učitelka Glacová ke každé stavbě podala pár informací. Před odjezdem jsme za odměnu za vzorné chování dostali rozchod na Václavském náměstí, odkud jsme se v 16:00 přesunuli na pražské hlavní nádraží, odkud jsme se rychlíkem přepravili zpět do Brna a dále do Vracova, kde naše dobrodružství skončilo. Unavení, ale plní dojmů, jsme se kolem 21:00 přivítali s rodiči a šli jsme si odpočinout do svých postelí.

Myslím, že spokojenost z výletu byla oboustranná. Žáci viděli nejdůležitější památky našeho hlavního města, i když to byl jen zlomek krás naší stověžaté Prahy. A co na to my jako pedagogický doprovod? Byly jsme šťastné, že jsme se ve zdraví vrátili domů.